آموزشگاه - آموزش متفرقه -
آموزش ساخت ماشین مجازی برای آغاز کد نویسی
16280+
ارسال شده در دوشنبه 03 تیر 1398

زمانی که صحبت از ماشین مجازی به میان می‌آید، بسیاری از کاربران به فکر نرم‌افزارهایی همچون Virtual Box، VM ware workstation و... می‌افتند،اما اینطور نیست با هایپرتمپ باشید تا این آموزش را فرا بگیرید.

در دنیای محاسبات، یک ماشین مجازی در اصل یک شبیه‌ساز برای یک سامانه کامپیوتری است. ماشین‌های مجازی بر مبنای معماری و عملکرد سخت‌افزاری یک کامپیوتر واقعی یا فرضی عمل می‌کنند. همچنین پیاده‌سازی یک ماشین مجازی می‌تواند به شکل نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا ترکیبی از هر دو حالت باشد. در سیستم‌عامل ویندوز، کاربران ابزارهای جانبی متعددی در اختیار دارند که برای اجرای مجازی یک سیستم‌عامل روی دستگاه خود می‌توانند از آن استفاده کنند، حال آن‌که Hyper-V ابزار از پیش ساخته شده‌ای است که روی همه ویندوزها قرار داشته و بدون نگرانی از بابت به اتمام رسیدن لایسنس (شبیه به Vmware) به خوبی می‌توانید از آن استفاده کنید. ابزاری که به خوبی اجازه می‌دهد سیستم‌عامل‌های مختلف را به شکل مجازی روی سیستم‌عامل واقعی خود نصب کنید. در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید در کمترین زمان یک ماشین مجازی را نصب کنید.

ماشین مجازی برای کسانی بدرد میخورد که به سیستم عامل ویندوز عادت کرده اند و برای کد نویسی های خود نیاز به سیستم عامل دیگری مانند لینوکس دارند به همین دلیل بین دوگانگی هستند که چگونه از سیستم عامل های دیگر استفاده کنند.

پس با ما همراه باشید تا در ادامه به چگونگی راه اندازی یک ماشی مجازی در ویندوز 10 بپردازیم:

مرحله اول:در ابتدا شما به قسمت سرچ ویندوز 10 رفته و در آن عبارت control panel را جسنجو نمایید(تو همون ذره بین پایین تو منو استارت)

آموزش ساخت ماشین مجازی در ویندوز10


مرحله دوم: کنترل پنل را باز کرده و به قسمت programs بروید سپس بر روی  turn windows feature off or on

کلیک کنید

آموزش ساخت ماشین مجازی در ویندوز10
حال تیک پوشه hyper-v را فعال کنید و منتظر باشید تا فرایند به اتمام برسد سپس با ریبوت کردن سیستم خود(همون خاموش و روشن کردن)این قابلیت برای شما فعال خواهد شد.

تذکر:با توجه به قدرت سیستم شما فرایند فعال سازی این قابلیت طول خواهد کشید و شاید راه اندازی سیستم تا 1 ساعت هم به طول بیانجامد پس اگر فرایند ریبوت شدن سیستم شما طول کشید و طولانی شد اصلا نگران نباشید.

تذکر2:در حین فراند فعال سازی از هرگونه خاموش شدن سیستم جلوگیری کنید.(از قطع برق جاوگیری کنید و خودتون هم رایانه رو از برق نکشید)اگر هم که از لبتاپ استفاده میکنید حتما آنرا به شارژ خود متصل نمایید


مرحله سوم:حالا برای اجرای این قابلیت در قسمت جستجو عبارت hyper-v را جستجو نمایید و آنرا باز نمایید

آموزش ساخت ماشین مجازی در ویندوز10
پس از باز شدن با چنین پنجره ای روبرو خواهید شد.

در این پنجره اطلاعات ماشین مجازی شما نمایش داده میشود و چون تا کنون هیچ ماشین مجازی نصب نکرده بودیم پس در این پنجره هیچگونه ماشین مجازی به ما نشان داده نمیشود.

آموزش ساخت ماشین مجازی در ویندوز10
بر روی new کلیک کنید تا برای شما فرایند ایجاد ماشین مجازی آغاز شود و بتوانید تنظیمات مربوط به آنرا اعمال کنید.

تذکر:در انجام تنظیمات دقت نمایید و فایل ماشین مجازی خود را در درایوی که حافظه کافی دارد ذخیره نمایید.

تذکر2:در قسمت تنظیمات حافظه اجرایی لطفا دقت نمایید که اگر رم شما کمتر از 2 گیگابایت بود میزان مورد استفاده را از 512مگابایت بیشتر نکنید،اگر حافظه اجرایی شما 4گیگ باشد تا1024مگابایت میتوانید مقدار دهید و اگر 6گیگ حافظه اجرایی دارید میتوانید مقدار را به 2048 تغییر دهید.


مرحله چهارم:پس از انجام تنظیمات حال بر روی ماشین مجازی ایجاد شده کلیک راست کرده و بر روی connect کلیک کنید.

آموزش ساخت ماشین مجازی در ویندوز10

پس از متصل شدن به ماشین مجازی بر روی دکمه startکلیک کنید تا راه اندازی شود و آماده به نصب گردد.

آموزش ساخت ماشین مجازی در ویندوز10

تبریک میگم شما تونستید برای خود یک ماشین مجازی درست کنید و حالا میتونید برای خود سیستم عامل لینوکس رو نصب کنید سپس به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه لینوکس را نصب کرده و یک ویراشگر متن برای کد نویسی های خود انتخاب نمایید

تذکر:در حین فرایند راه اندازی ماشین مجازی به هیچ عنوان از پنجره خارج نشوید و منتظر بمانید تا ماشین مجازی به صورت کامل راه اندازی شود.

تذکر2:هر چه میزان قدرت سیستم شما بالاتر باشد در نتیجه زمان راه اندازی برای شما کمتر است و بالعکس پس اگر فرایند راه اندازی و فعال شدن ماشین مجازی کمی طول کشید نگران نباشیو و کمی صبر کنید تا ماشین مجازی به صورت کامل راه اندازی گردد.

 

محصولات هایپرتمپ

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد