آموزشگاه - آموزش متفرقه -
10 ایده برتر برای طراحی وب
113440+
ارسال شده در شنبه 17 فروردین 1398

شاید باورش برای شما سخت باشد اما به اواخر دهه نزدیک و بخش های آخر سال 2010 تا 2020 میلادیه. میتونیم با شیوای کلام بهتون بگیم که دنیای وب و گرافیک تو این دهه یا ده سال که البته هنوز 1 سال دیگه مونده، پیشرفت های زیادی رو کردن. اما در اواخر این دهۀطراحی و تکلونوژی به قدری پیشرفت کرده که سال به سال طرح های جدیدی بوجود میآیند. پس با هایپرتمپ باشید تا 10 ایده برتر جدید در سال 2019 برای وب را مشاهده کنید.

تیم هایپرتمپ با ارائه این مقال قدرتمند به شما در طراحی صفحات وب خود کمک میکند تا متفاوت دیده شوید.

 

1- استفاده از فونت سریف

از قدیم شنیده ایم که فونت های سریف برای خدمات چاپی مثل روزنامه ها، کتاب ها، تیتر ها و مجلات به کار میروند و فونت های سنس سریف برای نمایشگر ها، صفحات وب و دنیای دیجیتال به کار برده می شوند. اما دیگر وقت این رسیده است تا تحولی جدید در دنیای وب ایجاد کنیم! فونت های سنس با اینکه بسیار خوانا هستند و زیبای بسیاری دارند و مناسب برای تمام صفحات وب هستند اما امروزه اکثر سایت ها و افراد و حتی شرکت ها از آنها استفاده میکنند. پس اگر میخواهید یک سایت متفاوتی داشته باشید بهتر است تکرار را کنار گذاشته و از فونت های سریف استفاده کنید! بله فونت های سریف در عین جذاب بودن دارای خوانایی بسیار مناسبی هستند و برای طراحی تیتر های صفحه خود میتوانید از آن استفاده کنید.

 

سریف

 

2- طراحی های سیاه و سفید

حتما شنیده اید که میگوند ساده و برازندگی پس بدون شک استفاده از پالت های سیاه و سفید برای طراحی وب یک ایده مناسب و جذاب می باشد. استفاده از این نوع طراحی و رنگبندی برای طراحی سایت ها و صفحات ویژه به کار میرود پس اگر میخواهید برای برند خود یا شرکت خود یک صفحه ساده ولی در عین حال جذاب داشته باشید از رنگ بندی سیاه و سفید استفاده کنید.

 

سیاه و سفید

 

3- استفاده ار اشکال طبیعی و اورگانیک

شاید عنوان این ایده براتان کمی عجیب باشد اما استفاده از عناصر واقعی و برگرفته از طبیعت جلوه خاصی به سایت و صفحه شما میدهد. امروزه طراحان به دنبال طراحی های نرم و واقعی هستند تا بتواند با استفاده از تکنیکهای خاص طعم واقعی برا به فضای مجازی وب بدهند. استفاده از طراحی های سه بعدی و بهره گیری از تصاویری که سایت شما رو به کاربر آسان معرفی میکند و مفهوم شما را سریع تر به کاربر میرساند بهتر است. پس شما میتوانید با استفاده از این ایده و طراحی های نوین ایزومتریک یک صفحه زنده داشته باشید.

 

طراحی طبیعی

 

4- طراحی گلیتچ یا قطعه ای

یکی از جدید ترین طرح های گرافیکی، طرح های بریده بریده یا قطعی است. با استفاده از این افکت میتوانید صحنه های جذابی در وب خود ایجاد کنید تا کاربران محو تماشای صفحه شما شوند. استفاده از این طرح های از زمانی شروع شده که کامپیوتر ها هنوز فراگیر نشده بودند و یا کیفیت تصاویر بسیار پایین بوده ولی با این حال هنوز این تصاویر و افکت ها علافه مندان خاص خودشان دارند. پس میتوانید از این ایده جذاب نیز برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

 

طراحی قطعه ای

 

 

5- تعاملات ظریف

این ایده یکی دیگر از ایده های جذاب برای طراحی صفحات وب، مجله ای و فروشگاهی است. این طرح یعنی استفاده خلاقانه از نکات ریز برای شوکه کردن کاربران و جذب آنها! شما با استفاده از این طرح و ایده با المان ها و عناصر کوچک سر و کار دارید. به طور کلی یعنی اینکه شما با طرح های انیمیشن دار و متحرک به صفحه خود طعم میدهید و با افکت های جذاب کاربران را سرگرم خود میکنید.

 

طراحی متحرک

 

6- استفاده از چت باکس های پیشرفته

شما میتوانید با استفاده از چت باکس های پیشرفته در سایت خود استفاده کنید که در نوع خود یک ایده بسیار جذاب است که شیوه ای جدید برای جذب کاربر است. اگر شما از این چت باکس ها استفاده کنید به طوری که کاربران فقط با استفاده از چند خط بتوانند با شما و دیگران ارتباط برقرار کنند پس این یک ایده بسیار جذاب برای طراحی صفحات و سایت های اینترنتی است که شما امروزه در بیشتر سایت های فیلم، موزیک، عاشقانه و تفریحی مشاهده میکنید. حتی میتوانید با ایجاد طرح های محاوره ای و گفت و گویی فیک کاربران را هیجان زده کنید تا با خواندن چت ها و گفت و گو ها منظور شما را درک کنند.

 

چت باکس

 

7- استفاده از ویدیو

شاید کمی عجیب و غریب باشد برای طرحان وب ولی این ایده در زمان و مکان خود بسیار بسیار جذاب، کاربرپسند و هنرمندانه است. شما میتوانید با ساخت و طراحی تیزر های تبلیغاتی گرافتیک و یا ویدیو های از قبل آماده شده به عنوان صفحه اصلی و هدر صفحه خود، یک پیج زنده و شیک طراحی کنید. استفاده از این نوع ویدیو ها بسیار مناسب است.

 

ویدیو

 

 

8- مینیمالیسم و طراحی های مینیمال

این طراحی یکی از قدیمی ترین طراحی های استفاده شده برای صفحات وب است. این طراحی با استفاده از سادگیه خود که دارد کاربران و دوستداران زیادی دارد. با استفاده از این این نوع طرح های و زبان های گرافیکی برای صفحات وب میتواند بسیار شیک باشد. اگر میخواهید سایتی ساده، بدون تزئین و سریع و خلوت داشته باشید استفاده از این طرح و ایده بسیار عقلانه و هوشمندانه است. شما کاربران هایپرتمپ در این طرح بیشتر با خطوط سر و کار دارید.

 

مینیمال

 

 

9- طراحی های یک دسته ( ناوبری با انگشت کوچک )

این ایده، دارای نام عجیب و غریبی است اما با کمی تامل و تفکر میتوان مفهموم را دریافت. بیشتر کاربران با پیشرفت دنیای تکلونوژی دیگر برای مرور صفحات وب و گشت و گذار در اینترنت از سیستم ها و کامپیوتر های رومیزی استفاده نمیکنند. این تلفن های همراه هوشمند هستن که کاربران با آنها سرو کار دارند و روزانه به سایت های زیادی توسط آنها مراجعه میکنند. این یعنی راحت طلبی اما کارکردن توسط گوشی های همراه توسط دو دست کمی سخت است پس بهتر است از نوعی صفحات استفاده و طراحی کنیم که در موبایل های نمایشی مانند یک برنامه یا اپلیکیشن داشته باشند و برای کار کردن با یک دست و انگشت مناسب باشند تا نیازی به دست دیگر یا چند انگشت نباشد.

 

وب اپلیکیشن

 

 

10- تنوع

حالا وقت آن رسیده است تا تکرار را کنار بگذارید و از طراحی ها و ایده های تکراری و خسته کننده دوری کنید. تنوع و متنوع بودن در دنیای وب و حتی در دنیای واقعی به شما کمک زیاده میکند. شاید کاربران دیگر و افراد دیگر به متفاوت بودن شما بخندند و شما را نصیحت کنند اما در واقع این شما هستید که باید به یکی بودن و تکراری بودن آنها بخندید. پس استفاده از ایده های جدید، جذاب و متنوع در صفحات وب کار خوب و عقلانی ای است.

 

تنوع

 

امیدواریم از این مقاله جذاب و کاربردی لذت برده باشید. از شما متشکریم که زمان و وقت طلایی خود را در هایپرتمپ سپری کردید. حتما به دیگر صفحات ما سری بزنید و از پست های دیگر هم دیدن فرمایید.

محصولات هایپرتمپ

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد