آموزشگاه - آموزش گرافیک - گرافیک - لایه باز -
آموزش تصویری ساخت پترن کپی رایت در فوتوشاپ + فایل آماده
113480+
ارسال شده در چهارشنبه 22 اسفند 1397

سلام و خسته نباشید خدمت تک تک کاربران عزیز هایپرتمپ. امروز قراره با یه آموزش مفید و کاربردی همراهتون باشیم. امیدوارم ایام به کام باشد. یکی از مهم ترین حقوق هر شخصی چه حقیقی چه حقوقی رعایت کپی رایت آن سایت است. در آموزش میخواهیم روش ساخت پترن کپی رایت در فوتوشاپ به شما آموزش دهیم. با ما باشید در ادامه مطلب.

کپی رایت یا حق تکثیر یعنی هیچ شخصی یا سازمانی حق انتشار، کپی برداری یا استفاده از مطالب یک سایتی، فردی یا سازمانی را بدون کسب مجوز از آن ندارد و عدم رعایت آن جرائم و قوانینی را نیز به همراه دارد.

کپی رایت که امروزه متاسفانه اکثر کاربران آن را رعایت نمیکنند در وب و دنیای وب نیز وجود دارد. امروزه سایت های گرافیکی، کدنویسی، خبرگزاری، آموزشی و ... زیادی فعالیت میکند که نیاز به کپی رایت در روی عکس های خود دارند. یکی از راه های چاپ کپی رایت در روی عکس ها ( چاپ واترمارک ) ساخت و استفاده از پترن های کپی رایت در فوتوشاپ و استفاده و اعمال آنها روی عکس ها است. اما بسیاری از افراد و شرکت ها طریقه ساخت و استفاده از پترن های کپی رایت را ندارند و یا میخواهند پترن اختصاصی خود را داشته باشند و نمیخواهند از پترن های آماده استفاده کنند. پس با ما باشید تا این آموزش را از هایپرتمپ فرا بگیرید.

 

مرحله اول- ایجاد سند جدید در فوتوشاپ

ابتدا در فوتوشاپ سند جدید با سایز 150*150 ایجاد کنید و آن را CopyRight Pattern بنامید.

1

مرحله دوم - ایجاد لایه جدید و حذف بکگراند

لایه جدید را ایجاد کنید و بکگراند پیشفرض را حذف کنید به طوری که لایه بندی به شکل باشد.

2

مرحله سوم - انتخاب کشیدن شکل خطی

با استفاده از ابزار شکل خطی، خطی را از یک گوشه به گوشه ای دیگر بکشید. به طوری که قطر مربع رسم شود. سپس شکل دیگری را به همان شکل رسم کنید تا دو قطر مربع رسم شود.

توجه*: برای کشیدن خط از رنگ سیاه استفاده کنید.

3

4

5

 

مرحله چهارم - انتخاب لایه ها و تبدیل آنها به Smart Object و سپس تبدیل به لایه قابل ویرایش

حالا دو لایه دارید. shape 1 و shape 2 دو لایه را انتخاب کنید و کلیک راست کرده و از این گزینه های، گزینۀ convert to smart object رو انخاب کنید. حالا دو لایه تبدیل یه یک لایه شده اند. برای ویرایش و برش این لایه باید آن را به لایه ساده تبدیل کنیم. حالا این لایه جدید را نیز انتخاب کنید و کلیک راست کنید و از بین گزینه ها، گزینۀ rasterize layer را انتخاب کنید. حالا یه لایه قابل ویرایش و برش دارید.

مرحله پنجم - انتخاب ابزار marquee یا همان انتخاب و برش مرکز لایه به شکل مربع

ابزار marquee یا انتخاب را بردارید و با نگه داشتن کلید shift مرکز شکل را به شکل مربع برش بزنید تا شکل زیر حاصل شود.

6

مرحله ششم - درج لوگو یا نام شرکت/ سایت در وسط لایه

حالا لوگو یا متن دلخواه خود را در وسط لایه درج کنید. تا شکلی شبیه شکل زیر حاصل شود.

7

مرحله آخر - تبدیل شکل به براش برای استفاده روی تصاویر

پس از درج لوگو یا متن و اتمام شکل کپی رایت از سربرگ edit گزینه deffine pattern را انتخاب کنید و شکل را پس از تعیین نام پترن، به شکل پترن ذخیره کنید.

8

 

تمام حالا میتواند برای استفاده روی عکس و لایه مورد نظر از بین پترن های پترن خود را انتخاب کنید و با توجه به ابعاد عکس اندازه پترن را کوچک یا بزرگ کنید.

برای راحتی کار میتوانید فایل آماده را دانلود کنید و پس از ویرایش آن را تبدیل به پترن کرده و از آن استفاده کنید.

QR code
رمز فایل : www.hypertemp.ir حجم : 18 کیلوبایت دانلود با لینک مستقیم دمو فایل

1-برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از دو نرم افزار winrar و اگر باز نشد notepad استفاده کنید. 2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود. 3-لطفا کپی رایت قالب و ابزار را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.

 

 

محصولات هایپرتمپ

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد